Day 5 9/9/14 Denver-Lookout Mountain-Golden-Wild Basin Rocky Mountain NP-Estes Park-Bear Lake-Estes

9 september 2014 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

En wie was er weer veel te vroeg wakker? Rond 5 uur klaar wakker, maar het toch nog uitgehouden tot 6 uur. We hadden niks meer in huis voor het ontbijt dus hebben we de boel ingeladen nadat we koffie hadden gedronken op de kamer. De Walmart zat vlakbij in de buurt dus even voordat wij op pad gingen een lading boodschappen ingeslagen. Maar het belangrijkste verkochten ze daar niet, Wijn! Wij drinken avonds terwijl de dag bespreken nog een glaasje wijn dus moesten we het nu in een Liquor store gaan halen. Gelukkig kwamen we er onderweg nog heel veel tegen en was alles weer opgelost. Als ontbijt hadden we voor een keer een lading donuts gekocht. Onze eerste stop was Lookout Mountain bij Golden , een flinke klim omhoog, helaas was de skyline van Denver vandaag niet zo speciaal maar het was toch de moeite waard want onderweg kwamen nog een hert tegen. Rocky Mountain NP was het volgende doel, eerst een trail naar Ouzel Falls , het was een pittige vanwege de klim die daarin zat, over de totaal 8.7 km zijn we toch even 2 1/2 uur mee bezig geweest. Ook een tegenvaller vandaag was het weer, in Denver scheen de zon nog maar toen we eenmaal in de bergen kwamen begon het te regenen. Vrijwel de rest van de dag nog, dus bij de volgende trails bij Bear Lake en nog wat andere meertjes( Dream Lake-Nymph Lake en Emerald Lake) liepen we ook in de regen. Tijdens deze tocht kwamen wat leuke chipmunks tegen die totaal niet bang waren en gewoon bij je hand kwamen zoeken of je wat te eten had. Toch ruim 2 uur met de trail bezig geweest. Hopen dat ik nu door de inspanningen van vandaag wat langer kan slapen!! Ons Motel van vandaag is eindelijk na 4 Motel 6 overnachtingen een wat beter motel. De Motel 6 motels vallen deze reis zwaar tegen , erg verouderd en soms wat smerig. Toen we op weg waren naar ons Motel kwamen we nog  2 keer een Elk tegen. Overnacht in een grote nette kamer van de Coyote Mountain Lodge. Diner vandaag bij een Mexicaan! 163 km gereden!