Day 11 15/9/14 Gardiner-Old Faithfull-West Thumb Basin- Jackson

15 september 2014 - Gardiner, Montana, Verenigde Staten

Dit was de dag dat we de Old Faithful zouden gaan zien maar ook de dag van de wegwerkzaamheden waardoor wij 135 km moesten omrijden. Normaal zou je zeggen valt wel mee ,maar in het park is de snelheid niet zo hoog en iedereen moet natuurlijk die kant op dus we waren best wel wat tijd kwijt . Onze eerste stop was de Grand Prismatic Spring. Helaas stond er geen wind zodat de warmtedamp bleef hangen en je de prachtige diepe blauwe kleur niet kon zien. Pech dus maar we hadden ook geluk dat we op een grasvlakte opeens een coyote zagen lopen. Bij de Upper Geyser Basin was het dan zover de Old Faithful te kunnen ervaren. We hadden geluk dat we maar 20 minuten hoefde te wachten totdat zij het hete water in de lucht zou spuiten. Daarna hebben we het hele gebied verkend en vele mooie geysers en warmwaterbronnen gezien. West Thumb Basin viel iets tegen. Daarna lange weg richting Jackson waar we al langs de Grand Tetons reden die we morgen beter zouden bekijken. Overnachting in het schitterende ouderwetse Virginian Lodge  en  uiteindelijk 396 km afgelegd. Gegeten bij Sidewinders