Day 10 14/9/14 Gardiner-Yellowstone NP-Gardiner

14 september 2014 - Gardiner, Montana, Verenigde Staten

Songs of Innocence, de nieuwe cd van U2 vulde onze auto vandaag qua muziek. Gisteravond gewoon even via laptop gedownload en ouderwets gebrand op een cd'tje. En de release dus meemaken in the Yellowstone NP! Maar goed buiten deze fijne nieuwe nummers kregen we dus weer te maken met aan de ene kant een prachtige zonnetje en een temperatuur van rond 22 graden en de mooie uitstraling van de natuur van de Yellowstone! Wat later dan normaal op pad ,want we zaten op 5 mile van het park ,gingen we naar de Tower falls. Onderweg nog wel even van de weg af en een dirtroad genomen de Blacktail Plateau Drive . Mooie weg met de kans op ontmoetingen met het wild. Helaas maar 1 bizon tegen gekomen maar het was wel mooi om te zien hoe hij onze auto netjes voorbij liep. Na Tower Falls , een wat kleinere waterval van 40 meter , gingen we naar de Grand Canyon of the Yellowstone en de Upper en Lower Falls.
Prachtige overlooks en trails naar beneden zodat je de watervallen en de canyon van dichtbij kon bekijken. natuurlijk weer veel te veel foto's genomen zodat we straks weer moeten beslissen welke we echt willen bewaren. Als laatste voor vandaag stond op het programma de Norris Geyser Basin . Twee mooie routes gelopen en lekker genoten van de rotte eieren lucht die wordt geproduceerd door de warmwaterbronnen. Qua geysers die nog wat kracht hebben om wat water omhoog te spuiten viel het een beetje tegen, maar dat komt morgen wel goed als we naar de Old Faithful gaan. Om 5 uur waren we terug bij onze Lodge en hebben we lekker ons balkon een Coors gedronken. Avonds weer heerlijk gegeten , dit keer bij Cowboys Lodge Grill. Het rondje rijden in de Yellowstone kwam op 160 km.