Day 3 7/9/14 Farmington-Black Canyon of the Gunnison-Pueblo

7 september 2014 - Farmington, New Mexico, Verenigde Staten

Wil je iets zien of weer een stuk opschieten in de USA dat betekent vaak veel mijlen maken .Dit was zo'n dag en er zullen nog velen volgen. Even voor het gemak voor jullie , 652 km vandaag .Op het programma stond dus eigenlijk alleen maar een bezoek aan het NP Black Canyon of the Gunnison. Dit lag ongeveer op de helft. Maar onderweg tussen Durango en Silverton tijdens de autorit prachtige beelden gezien van deze mooie weg. The Silverton express kwamen we ook nog tegen.Maar goed , eerst natuurlijk nog het ochtend ritueel, opstaan en alles weer bij elkaar scharrelen en in de auto doen. Ondertussen koffie gehaald bij de receptie en deze keer zelf een ontbijtje gemaakt. Net voor achten weer op pad, maar onze bak had dorst dus voor het eerst tanken. Van onze trip van 15 jaar geleden wisten we nog dat je eerst wat geld of een creditcard  moest wegleggen, dus eerst even naar binnen. Nu moet je CC geven en zeggen voor hoeveel dollar je wilt tanken en als je dan klaar bent dan wordt het juiste bedrag af geschreven van je rekening. Even wennen weer dat naar binnen lopen ,maar wel veiliger voor de pomphouder. Ok, voor de degene die de benzineprijzen van USA bijhouden, $ 3,499 per gallon. Later  toen we in de staat Colorado aankwamen schoot de prijs al naar $ 3,69. Black Canyon NP is een mooi park , daar hebben we toch wel een uur of drie ons zoet gehouden met korte trails en vele uitkijkpunten. Natuurlijk ook weer lekker aan de picknicktafel geluncht. Vanuit dit park was het nog 4 uur rijden naar ons Motel 6 in Pueblo. Ingecheckt en gelijk naar een restaurant gegaan , Black Peas , zonder ogen deze keer. Heerlijk kippetje uit de oven met lekker gekruide frieten en sugarsnaps. Dirk het bier laten proeven wat ik ooit in Las Vegas al had gedronken, een Fat Tire. Morgen naar The Garden of the Gods en treinritje naar Pikes Peak (4000 meter). O ja , foto's van de Canyon bekeken en jammer genoeg zie je niet op de foto's de diepte vd canyon. PS onderweg moesten we nog van de Sheriff langzaam rijden, na de bocht bleek waarom (zie foto).