Day 9 13/9/14 Sheridan-Big Horn Overlook-Beartooth Highway-Mammoth Hot Springs Yellowstone NP

13 september 2014 - Sheridan, Wyoming, Verenigde Staten

Na het ontwaken in ons fijne motel in Sheridan en na het ontbijt wat we daar kregen ,gingen we op pad naar Yellowstone NP. Van te voren nog gekeken of de wegen al open waren na de heftige sneeuwval van de afgelopen dagen. En ja hoor we konden via die weg naar boven de bergen weer in. Via een mooie stateroad reden we naar de Big Horn Canyon en ontsnapten maar net aan een botsing met een hert. Gelukkig remden we beiden genoeg om er heelhuids vanaf te komen. We hebben al veel Canyons gezien maar deze was dus ook erg mooi! Blij dat we deze in weze omweg  hebben genomen. Via weer stateroads naar Red Lodge waar we de Beartooth Highway  op gingen . Dit is een hele mooie weg , waar je tussen bergtoppen van 3600 tot 3900 meter rijdt. Uiteindelijk kom je dan via de oostkant Yellowstone binnen. Binnen no time hadden we al veel herten gezien en ook eindelijk de bizons. die zagen er erg mals uit , iets wat we avonds bij the Raven Grill ook op ons bord zagen (zie foto). Smaakte heel lekker! Voordat we naar de Absaroka Lodge  in Gardiner gingen , bezochten we nog de Mammoth Hot Springs. helaas zijn daar al veel bronnen opgedroogd ,hierdoor ziet het er niet meer zo uit zoals vroeger.maar toch nog 3 goed werkende  bronnen gezien. Vandaag maar 526 km gereden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl