Day 8 12/9/14 Rapid City-Mount Rushmore-Nadlands NP- Devils Tower NM- Sheridan

12 september 2014 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Amazing!!!! Wat een omslag van het weer, gisteren dus zwaar bewolkt, koud en sneeuw. Vandaag prachtig weer, mooie blauwe lucht en veel zon maar toch niet warmer dan 10 graden. Vanochtend heel vroeg opstaan want we moesten nog wat inhalen van gisteren dus vroeg op pad. Eerst autoruiten ontdooien en toen konden we naar Mount Rushmore gaan .Wat een verschil met gisteren , eindelijk zagen we de prachtige hoofden van de 4 presidenten die wat voor the USA hebben betekend. Overigens hadden we nu eindelijk een Motel6 in Rapid City waarvan de kamer gerenoveerd was tot iets aanvaardbaars om te overnachten! ok, de tank zat ook weer vol (0,75 euro per liter) dus we konden weer veel kilometers maken en dat moest ook wel gezien ons programma. Uiteindelijk bleek aan het einde van de dag dat we 809 km hadden gereden, maar het was het waard want we hebben heel veel gezien en van deze dag ontzettend genoten. Vanuit de berg naar Badlands NP, we zagen dat het al wat meer bewolkt werd, maar dit had verder geen negatieve invloed op ons bezoek daar. Het is een mooi NP , mooie wegen en goede uitkijkpunten. Heel veel prachtige rotsformaties gezien die door erosie zo zijn gevormd. En ook zagen weer veel dieren rondlopen , zoals prairiedogs en  Pronghorns. Voor het volgende bezoek moesten we weer een stukkie rijden maar dat maakte niet veel uit omdat het landschap waar we doorheen reden totaal niet verveelde. De route vanaf de interstate naar Devils Tower was erg mooi en we zagen weer veel herten en pronghorns. En ja opeens kwam hij achter een heuvel te voorschijn , de 386 meter hoge monoliet, bekend van de film Close Encounters of the Third Kind. Rondje er omheen gelopen en zelfs bergbeklimmers gezien.
Nogmaals het was een schitterende dag  waar we veel gezien hebben , erg moe  kwamen we pas om half acht aan bij ons Motel Budget Inn  in Sheridan. Lekker makkelijk aan de overkant  bij een Koreaans restaurant gegeten met de zeer originele naam Kim's Restaurant.